Artikel 1. Algemeen en definities
- Soulworks BV
Kloosterstraat 28
2880 Bornem
hierna Zoë Peeters
E-mailadres: info@soulworks.be
1.2 In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
(1) Algemene Voorwaarden: Huidige algemene voorwaarden
(2) Dienst(en): Verzameling van alle diensten die Zoë Peeters aanbiedt (inclusief Online Diensten)
(3) Dienstverlener: Iedere aangestelde door Zoë Peeters
(4) Cliënt: Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een Dienst of Online Dienst afneemt.
(5) Consument: De consument (in de zin van artikel Artikel I. 1, 2° van het Wetboek Economisch Recht) die een overeenkomst afsluit met de Dienstverlener en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt
(6) Offerte(s): Een aanbieding of een offerte uitgaande van de Dienstverlener (via website, sociale media of e-mail)
(7) Overeenkomst: De overeenkomst tot dienstverlening tussen Dienstverlener en Cliënt na aanvaarding van de Offerte door de Cliënt of de overeenkomst tot aankoop van een Dienst of Online Dienst
(8) Online Dienst: online cursus, online workshop, e-book, etc. (i.e. digitale inhoud conform artikel 1701/1,1° O. BW)
(9) Partijen: De Dienstverlener en de Cliënt samen
(10) Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig
(11) Website: https://soulworks.be
Artikel 2. Aanvaarding van de algemene voorwaarden
2.1 Elke overeenkomst, van welke aard ook, tussen Zoë Peeters en de Cliënt wordt aan de hiernavolgende Algemene Voorwaarden onderworpen. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk voorafgaandelijk en schriftelijk werden overeengekomen.
Artikel 3. Verbintenissen
3.1 Zoë Peeters is door de aard van de dienstverlening gehouden tot een middelen- of inspanningsverbintenis en zal naar best vermogen volgens de heersende normen van zorgvuldigheid en goed vakmanschap haar opdrachten vervullen of Diensten verlenen.
3.2 Van de Cliënt wordt verwacht dat hij/zij Zoë Peeters stipt op de hoogte brengt en houdt van alle informatie die (redelijkerwijze) nuttig en nodig is bij de uitvoering van de Dienst.
3.3 Zoë Peeters behoudt zich het recht voor om de Diensten geheel of gedeeltelijk te schorsen of zelfs de Overeenkomst te beëindigen als de Cliënt haar betalingsverplichtingen, of enige andere verplichting (zoals het aanleveren van de vereiste informatie) volgende uit de Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst niet nakomt.
Artikel 4. Dienstverlening door derden
4.1 Zoë Peeters kan bij het vervullen van de Dienst een beroep doen op de diensten van derden indien zij dat noodzakelijk of nuttig acht.
Artikel 5. Aanbod en levering
5.1 Zoë Peeters doet steeds een aanbod via haar Website, via e-mail of via social media.
5.2 Om een bestelling te plaatsen kiest de Cliënt het (de) Product(en) en/of de Diensten die hij/zij wenst aan te kopen door op de Website te surfen, hij/zij vult de gevraagde gegevens in, controleert de juistheid van de bestelling en voert vervolgens de betaling uit.
De Cliënt aanvaardt dat hij/zij als enige verantwoordelijk is om de juistheid van zijn/haar bestelling na te gaan.
5.3 Nadat Zoë Peeters vanwege de bankinstelling bevestiging van de betaling heeft ontvangen, ontvangt de Cliënt onmiddellijk per e-mail een bevestiging en samenvatting van de bestelling. In deze samenvatting worden onder meer het bestelnummer, de aangekochte Producten en/of Diensten en hun prijs, de voorliggende Algemene Voorwaarden opgenomen.
5.4 Zoë Peeters maakt zich sterk om de Cliënt toegang te geven tot de aangekochte Online Dienst binnen de 48u na aankoop, tenzij uitdrukkelijk anders gecommuniceerd in de Offerte.
Artikel 6. Prijs- en betalingsvoorwaarden
6.1 Alle prijzen worden uitgedrukt in euro en zijn inclusief alle belastingen.
6.2 Zoë Peeters kan niet aan haar Offerte worden gehouden indien de Cliënt redelijkerwijze kon begrijpen dat de Offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
6.3 Eventuele kosten van levering zijn niet in de weergegeven prijs opgenomen, maar worden afzonderlijk berekend in de loop van de bestelprocedure, in functie van de wijze en de plaats van levering, alsook in functie van het aantal bestelde producten.
6.4 Op het ogenblik dat de Cliënt zich inschrijft voor een Dienst dient hij/zij de volledige prijs te betalen.
Voor bepaalde (Online) Diensten biedt Zoë Peeters betalingsfaciliteiten aan zoals weergegeven op de Website. Indien de Cliënt gebruik wil maken van de aangeboden betalingsfaciliteiten dient de eerste schijf betaald te zijn alvorens Zoë Peeters toegang verleent tot het platform waarop de (Online) Diensten beschikbaar worden gesteld
6.5 In het geval de Cliënt een Consument is – Ingeval van niet tijdige betaling zal Zoë Peeters op de vervaldatum een kosteloze eerste ingebrekestelling versturen naar de Cliënt. Indien na het verlopen van de termijn zoals werd bepaald in deze ingebrekestelling de Cliënt nog niet is overgegaan tot betaling zal het openstaande saldo worden vermeerderd met volgende schadevergoeding:
– Indien de prijs van de Dienst of het product minder of gelijk is aan 150 EUR: 20 EUR;
– Indien de prijs van de Dienst of het product tussen de 150,01 EUR en 500 EUR bedraagt: 30 EUR vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 EUR en 500 EUR;
– Indien de prijs van de Dienst of het product meer dan 500 EUR bedraagt: 65 EUR vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 EUR met een maximum van 2000 EUR.
Er zal bijkomend ook een wettelijke interest worden aangerekend op het openstaande saldo vanaf de verzenddatum van een tweede ingebrekestelling.
6.6 In het geval de Cliënt een onderneming of handelaar is – Ingeval van laattijdige betaling of wanbetaling door de Cliënt zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een interest verschuldigd zijn zoals vastgesteld in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties en voor Consumenten de wettelijke interest. Vanaf de eerste aangetekende ingebrekestelling is Zoë Peeters gerechtigd om een forfaitair schadebeding toe te passen. Deze is gelijk aan 10% van de onbetaalde factuur, met een minimum van honderdvijftig (150) euro, niettegenstaande het recht van Zoë Peeters om bijkomend de werkelijk geleden schade te vorderen.
De kosten voor het invorderen van een onbetaalde factuur zijn steeds ten laste van de Cliënt.
Onverminderd hetgeen bepaald in de artikelen 6.5 en 6.6 behoudt Zoë Peeters zich het recht voor om in geval van wanbetaling de toegang tot de (Online) Diensten tijdelijk op te schorten, tot algehele betaling door de Cliënt van de nog openstaande sommen.
Artikel 7. Duur en beëindiging van de Overeenkomst
7.1 De Overeenkomst tussen Zoë Peeters en de Cliënt is van bepaalde duur behoudens indien uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen. Een Overeenkomst van bepaalde duur kan door de Cliënt niet voortijdig beëindigd worden, dan met betaling van een verbrekingsvergoeding die gelijk is aan het nog te betalen bedrag voor de resterende termijn.
Indien de Cliënt een Consument is: Na de eerste stilzwijgende verlenging heeft de Cliënt-Consument het recht om de Overeenkomst op eender welk tijdstip op te zeggen mits het respecteren van een opzegtermijn gelijk aan twee (2) maanden. De opzegtermijn begint te lopen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de opzegging.
Indien de Cliënt een onderneming of handelaar is: De verlenging van het maand-, kwartaal-, of jaarabonnement doet een nieuwe termijn ontstaan die door de Cliënt niet voortijdig kan worden opgezegd. In het geval de Cliënt geen verder gebruik wenst te maken van de (Online) Diensten, kan hij/zij geen aanspraak maken op enige vorm van terugbetaling. De Cliënt die de stilzwijgende verlenging wil verhinderen dient Zoë Peeters Schriftelijk van zijn/haar wil tot stopzetting van het abonnement op de hoogte te brengen en dit uiterlijk zeven (7) kalenderdagen voor de vervaldatum van het lopende abonnement.
7.2 Indien één van beide Partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk en schriftelijk door de andere Partij op gewezen te zijn, deze verplichting niet binnen een termijn van veertien (14) kalenderdagen alsnog nakomt, is de andere Partij gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn.
Indien de Cliënt de Partij is die haar verplichtingen niet nakomt en Zoë Peeters om die reden de samenwerking stopzet, dan dient het totale saldo van de factuur van Zoë Peeters wel nog te worden betaald.
Indien Zoë Peeters haar verplichtingen niet nakomt, dan heeft de Cliënt het recht op terugbetaling van de reeds betaalde vergoeding die betrekking heeft op de vastgestelde tekortkoming.
Artikel 8. Herroepingsrecht
8.1. In overeenstemming met artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de Consument die Producten of Diensten op afstand bij de Zoë Peeters bestelt over een termijn van 14 kalenderdagen vanaf de dag van de levering van de producten of Diensten of melding dat deze beschikbaar zijn op het overeengekomen afhaalpunt, om Zoë Peeters ervan in kennis te stellen dat hij/zij van de aankoop wenst af te zien, zonder enige schadevergoeding en zonder motief te moeten opgeven. Indien deze termijn op een zaterdag, zondag of een feestdag verstrijkt, wordt deze verlengd naar de eerstkomende werkdag.
8.2 De Consument kan zijn wil om van de aankoop af te zien kenbaar maken via het invullen van de verklaring in de bijlage van huidige Algemene Voorwaarden of per e-mail waaruit de wil tot herroeping van de overeenkomst op onbetwistbare wijze blijkt.
8.3 De Consument moet de Producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij/zij de beslissing om de Overeenkomst te herroepen hebt meegedeeld, terugzenden naar Zoë Peeters.
8.4 Indien het teruggestuurde Product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Zoë Peeters het recht voor om de Cliënt aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de Producten die het gevolg is van het gebruik van de Producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de Producten vast te stellen.
8.5 Enkel de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de Producten zijn exclusief ten laste van de Consument.
8.6 Indien de Cliënt-Consument de Overeenkomst herroept zal Zoë Peeters alle tot op dat moment ontvangen betalingen die betrekking hebben op de herroepen Overeenkomst, inclusief de standaard leveringskosten terugbetalen, en dit binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Zoë Peeters op de hoogte werd gesteld van de beslissing om de Overeenkomst te herroepen. In het geval van een aankoop van een Product kan Zoë Peeters wachten met de terugbetaling totdat Zoë Peeters alle producten heeft teruggekregen, of totdat de Consument heeft aangetoond dat de Producten verzonden werden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
8.7 Zoë Peeters zal de Consument met hetzelfde betaalmiddel als die van de oorspronkelijke transactie terugbetalen.
8.8 Indien de Consument een Online Dienst of Dienst aankoopt waarbij hij/zij onmiddellijk toegang krijgt tot de aangekochte Online Dienst of waarbij de Dienst zal worden geleverd binnen de termijn van het herroepingsrecht, erkent de Consument, in overeenstemming met artikel VI. 53, 13° WER, uitdrukkelijk zijn/haar herroepingsrecht te verliezen omdat hij/zij wenst dat de uitvoering of levering plaatsvindt tijdens het herroepingsrecht.
8.9 Indien de Consument een Dienst aankoopt die betrekking heeft op de terbeschikkingstelling van accommodatie, anders dan voor woondoeleinden, vervoer, autoverhuurdiensten, catering of diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding (zoals een retreat), waarbij in de overeenkomst een specifieke datum of periode van uitvoering is voorzien, erkent de Consument, in overeenstemming met artikel VI.53, 12° WER, dat hij/zij geen herroepingsrecht heeft.
Artikel 9. Wettelijke garantie
- ONLINE DIENSTEN
9.1 Zoë Peeters is ten aanzien van de Consument aansprakelijk voor conformiteitsgebreken aan Diensten en Producten die aan het licht komen binnen de twee jaar na de levering.
9.2 De Consument is ertoe gehouden Zoë Peeters op schriftelijke wijze en binnen een termijn van maximaal twee maanden te rekenen vanaf de dag waarop hij/zij het gebrek heeft vastgesteld, of redelijkerwijze diende vast te stellen, in kennis te stellen van dit gebrek, op straffe van verlies van zijn/haar klachtrecht.
9.3 Bij een conformiteitsgebrek binnen 1 jaar na de levering van de Online Dienst komt het aan de Consument toe om te bewijzen dat het gebrek bestond bij de levering van de Online Diensten.
9.4 De rechtsvordering van de Consument verjaart na verloop van 1 jaar vanaf de dag waarop het conformiteitsgebrek werd vastgesteld.
9.5 In geval van een conformiteitsgebrek heeft de Consument het recht de digitale inhoud of digitale dienst conform te laten maken. Indien de gekozen remedie onmogelijk is of in vergelijking met de andere remedies voor Zoë Peeters onevenredige kosten met zich mee zou brengen heeft de Consument recht op een evenredige prijsvermindering, dan wel de mogelijkheidde Overeenkomst te ontbinden volgens de in de artikelen 1701/11 en 1701/12 O. BW bepaalde voorwaarden.
- OVERIGE DIENSTEN EN PRODUCTEN
9.6 In overeenstemming met de artikelen 1641 tot 1643 van het Oud Burgerlijk Wetboek, is Zoë Peeters ertoe gehouden de Producten te vrijwaren tegen de verborgen gebreken die de Producten ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd zijn, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de Cliënt, indien hij het gebrek had gekend, de Producten niet of slechts aan een mindere prijs zou hebben gekocht.
9.7 In geval van vaststelling van een verborgen gebrek dient de Cliënt binnen een korte termijn op te treden, in overeenstemming met artikel 1648 van het Oud Burgerlijk Wetboek. De Cliënt zal de keuze hebben om ofwel het door een verborgen gebrek aangetaste Product terug te geven tegen integrale terugbetaling van de prijs, ofwel het Product behouden mits gedeeltelijke terugbetaling van de prijs.
9.8 Zoë Peeters is er evenwel niet toe gehouden de Producten te vrijwaren tegen de zichtbare gebreken die de Cliënt heeft waargenomen of had kunnen waarnemen op het ogenblik van de verkoop. Zoë Peeters is er enkel toe gehouden de Cliënt te vrijwaren tegen verborgen gebreken waarvan zij zelf op de hoogte was op het ogenblik van de verkoop en die zij niet aan de Cliënt gemeld heeft.
9.9 In overeenstemming met artikel 1694quater van het Oud Burgerlijk Wetboek beschikt de Consument over een wettelijke garantie van 2 jaar voor ieder gebrek aan overeenstemming dat bestond op het ogenblik van de levering van het Product en dat zich voordoet binnen een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf deze levering. Deze garantie bestaat uit de, voor de Consument kosteloze, herstelling of de vervanging van de defecte Producten.
9.10 Echter, indien de herstelling of de vervanging voor Zoë Peeters onmogelijk of buiten verhouding blijkt te zijn of een ernstige overlast voor de Consument zou teweegbrengen, kan door Zoë Peeters een gepaste prijsvermindering of een terugbetaling aan de Consument worden voorgesteld, mits teruggave van de defecte Producten door de Consument.
9.11 De Consument is ertoe gehouden Zoë Peeters op schriftelijke wijze en binnen een termijn van maximaal twee maanden te rekenen vanaf de dag waarop hij/zij het gebrek heeft vastgesteld, of redelijkerwijze diende vast te stellen, in kennis te stellen van dit gebrek, op straffe van verlies van zijn klachtrecht.
9.12 Deze garantie kan niet worden toegepast indien het defect te wijten is aan een verkeerd gebruik, een externe oorzaak, het slechte onderhoud, de normale slijtage of ieder gebruik/toepassing dat niet in overeenstemming is met de instructies van Zoë Peeters.
9.13 In geval van schade, diefstal of verlies van een Product dat ter herstelling werd ingeleverd, is de aansprakelijkheid van Zoë Peeters te allen tijde beperkt tot de verkoopprijs van het Product.
Artikel 10. Opschorting van de Overeenkomst
10.1 Zoë Peeters behoudt zich het recht voor alle lopende Diensten op te schorten en van de Cliënt passende waarborgen te eisen indien er aanwijsbare gebeurtenissen zijn die het wederzijdse vertrouwen schaden en/of de uitvoering van Overeenkomst bemoeilijken en/of onmogelijk maken of indien de Cliënt niet voldoet aan zijn of haar betalingsverplichtingen.
Artikel 11. Overmacht
11.1 Elke overmachtssituatie bevrijdt de in gebreke blijvende Partij, die zich op de Overmachtssituatie beroept, van haar aansprakelijkheid wegens niet-nakoming van een verplichting uit hoofde van de Overeenkomst.
11.2 Onder overmachtssituatie wordt in hoofde van Zoë Peeters onder meer (maar niet uitsluitend) begrepen: oorlog, oproer, staking, pandemie, epidemie, ziekte van Zoë Peeters, of een door Zoë Peeters aangestelde derde, quarantainemaatregelen, brand, overheidsmaatregelen, storm, explosies, natuur- rampen, aardbevingen, hacking, cyberaanvallen, internet- en andere telecommunicatiestoornissen,, technische defecten in de ruime zin van het woord, onbereikbaarheid van de Website, problemen met de hosting, storingen op het platform waarop de Online Diensten worden aangeboden.
Onder Overmachtssituatie wordt in hoofde van de Cliënt onder meer (maar niet uitsluitend) begrepen: oorlog, oproer, staking, pandemie, epidemie, brand, overheidsmaatregelen, storm, explosies, natuur- rampen en aardbevingen.
11.3 Indien een overmachtssituatie zich voordoet, zal de in gebreke blijvende Partij dit Schriftelijk laten weten aan haar wederpartij binnen de tien (10) werkdagen na het optreden van de overmachtssituatie.
11.4 In dat geval worden de verplichtingen van de Partijen tijdelijk opgeschort totdat de overmachtssituatie voorbij is. Tijdens deze (opschortings-)periode zullen de Partijen alle redelijke inspanningen leveren om de gevolgen van de overmachtssituatie te beperken en te goeder trouw onderhandelen over de verdere nakoming van hun respectieve verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst. Indien de overmachtssituatie langer dan zes (6) maanden zou duren, kunnen beide Partijen de Overeenkomst Schriftelijk beëindigen, zonder dat een rechterlijke tussenkomst of de betaling van een schadevergoeding aan de andere Partij vereist is.
Artikel 12. Geheimhouding
12.1 Zoë Peeters verplicht zich tot geheimhouding van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van de Dienst wordt kennisgenomen. Zoë Peeters neemt alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om de belangen van de Cliënt te beschermen. De Cliënt zal zonder haar toestemming aan derden geen mededelingen doen over haar aanpak, werkwijze of de Offerte.
12.2 De Partijen zijn gehouden deze informatie op geen enkele wijze aan derden bekend te maken tenzij mits voorafgaand uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord van de andere Partij of indien zij hiertoe wettelijk zijn verplicht.
Artikel 13. Intellectuele eigendom
13.1 Door een Dienst aan te kopen aanvaardt de Cliënt uitdrukkelijk dat alle inhoud, waaronder doch niet beperkt informatie uit de cursussen, webinars, één op één gesprekken, de gebruikte technieken, materiaal, schema’s, voorbeelden, modules, afbeeldingen en video’s (“Intellectuele Eigendom”) eigendom zijn van Zoë Peeters, of een door Zoë Peeters aangestelde derde, en deze beschermd zijn door de rechten van intellectuele eigendom. De Cliënt mag deze Intellectuele Eigendom dus niet verspreiden of zelf commercialiseren en dus verkopen.
13.2 De Cliënt ontvangt een persoonlijke en niet-overdraagbare gebruikslicentie om de inhoud van de Online Diensten of Diensten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. Dit enkel gedurende de duurtijd van de Overeenkomst.
13.3 Deze intellectuele eigendomsrechten omvatten, doch zijn niet beperkt tot het octrooi-, auteurs-, merken-, tekeningen- of modellenrecht en/of andere (intellectuele eigendomsrechten, zoals al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten.
Artikel 14. Aansprakelijkheid
14.1 Zoë Peeters kan enkel aansprakelijk worden gesteld in geval van bedrog, fraude, zware en opzettelijke fout (met uitzondering van de wettelijke garantie zoals bepaald in artikel 9) van haar of haar aangestelden.
14.2De Overeenkomst bevat voor Zoë Peeters steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen. Zoë Peeters zal uiteraard haar uiterste best doen om haar Dienst correct te leveren en het beste resultaat na te streven, zij kan echter niet aansprakelijk worden gesteld indien het beoogde resultaat niet werd bereikt.
14.3 Zoë Peeters is niet aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, http://soulworks.be/wp-content/uploads/2025/03/fa9bf5d4-d557-42b4-a37a-708da1d9a02a.jpgistratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.
14.5 Zoë Peeters is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Cliënt zijn verstrekt.
14.6 Zoë Peeters heeft een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, het maximumbedrag waarvoor zij aansprakelijk kan worden gesteld is beperkt tot het bedrag van de prijs van de/het aangekochte (Online) Dienst of Product zoals opgenomen in de Offerte.
14.7 De adviezen gegeven in een onlinecursus, coaching traject (kortom tijdens het leveren van een Dienst) vervangt geen persoonlijke, financieel of medisch advies. De Cliënt is zelf aansprakelijk voor het al dan niet implementeren van de adviezen. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de Cliënt.
Artikel 15. Online Diensten
15.1 De toegang tot online cursussen of Online Diensten is persoonlijk. De toegang tot het account, accountgegevens en inloggegevens mogen niet gedeeld worden met derden.
15.2 Bij een vermoeden tot delen van de accountgegevens aan derden, zal de toegang tot het account voor onbepaalde tijd geblokkeerd worden, zonder dat Zoë Peeters aan de Cliënt enige vergoeding of betaling verschuldigd is.
15.3 Wanneer de Cliënt zou handelen in strijd met deze Algemene Voorwaarden, de Cliënt zijn betalingsverplichtingen niet nakomt of op een andere manier onrechtmatig handelt of schade toebrengt aan Zoë Peeters, dan is Zoë Peeters gerechtigd de toegang tot het account te ontzeggen, zonder dat zij hiervoor enige schadevergoeding verschuldigd is.
15.4 Zoë Peeters zal steeds per aangekochte Online Dienst afzonderlijk meedelen hoe lang de aangekochte online Dienst ter beschikking is.
15.5 Zoë Peeters kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de online content of online cursus tijdelijk niet beschikbaar zou zijn omwille van een technisch defect.
15.6 De Cliënt dient tenminste over een e-mailadres en over een internetverbinding, webbrowser en Ipad of computer, om toegang te krijgen tot de Online Diensten.
Artikel 16. Vrijwaring
16.1. De Cliënt vrijwaart Zoë Peeters tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door Zoë Peeters geleverde Diensten.
Artikel 17. Gegevensbeschermingsbeleid
17.1 Zoë Peeters is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die zal gebeuren conform de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
17.2 Voor meer informatie verwijst Zoë Peeters naar haar privacyverklaring, te raadplegen op de Website en, die integraal deel uitmaakt van onderhavige Algemene Voorwaarden.
Artikel 18. Volledigheid en nietigheid
18.1 Deze Algemene Voorwaarden vormen de volledige Overeenkomst tussen de Cliënt en Zoë Peeters en vervangen elke vroegere bestaande overeenkomst en elk vorig mondeling of schriftelijk akkoord tussen partijen omtrent hetzelfde voorwerp.
18.2 Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig met een bepaling van dwingend recht zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een bepaling van dwingend recht. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervanging door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
Artikel 19. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
19.1 Het Belgische recht is van toepassing op alle geschillen die verband houden met of die voortvloeien uit de Overeenkomst die aan deze Algemene Voorwaarden is onderworpen. Enkel de Belgische hoven en rechtbanken zijn bevoegd.
19.2 Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan de Cliënt bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr. Het te melden emailadres bij het indienen van de klacht is de volgende: info@soulworks.be.
Artikel 20. Vragen en opmerkingen
20.1 Indien de Cliënt vragen of opmerkingen heeft omtrent de dienstverlening van Zoë Peeters, kan deze steeds contact opnemen via het emailadres info@soulworks.be. Zoë Peeters hecht veel belang aan een goede verstandhouding met haar Cliënten en stelt het op prijs dat de Cliënt eventuele op- of aanmerkingen onmiddellijk overmaakt. Zoë Peeters hoopt dat deze algemene voorwaarden duidelijkheid hebben verschaft omtrent haar dienstverlening.
Versie 5 september 2024
BIJZONDERE BEPALINGEN – RETREAT
Artikel 21. Retreats
21.1 Wanneer de Cliënt ervoor opteert om een beroep te doen op de Dienst(en) van Zoë Peeters voor een retreat en/of reisdienst(en), zal hiertoe door Zoë Peeters een offerte opgesteld worden waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
21.2 Zoë Peeters heeft het recht om de Overeenkomst met de Cliënt op te zeggen indien:
- A) Het aantal personen dat zich voor de reisdiensten heeft ingeschreven, kleiner is dan het in de overeenkomst vermelde minimumaantal en de Cliënt door de Dienstverlener van de opzegging van de overeenkomst in kennis wordt gesteld binnen de in de Overeenkomst bepaalde termijn; of
- B) De Dienstverlener de Overeenkomst niet kan uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden en zij de Cliënt er zonder onnodige vertraging en voor het begin van de pakketreis van in kennis stelt dat de Overeenkomst wordt opgezegd.
In ieder geval zal de Cliënt geen aanspraak kunnen maken op een bijkomende schadevergoeding, dan wel op de terugbetaling van de bedragen die hij of zij reeds zou hebben betaald aan de Dienstverlener voor de pakketreis.
De terugbetaling van deze reeds betaalde bedragen zullen uiterlijk binnen de 14 dagen na de opzegging door de Dienstverlener van de Overeenkomst uitgevoerd worden.
21.3 De Cliënt heeft het recht om de Overeenkomst afgesloten met de Dienstverlener op te zeggen tot 6 maanden voor aanvang van de reis.
De Dienstverlener heeft in dit geval recht op een passende en gerechtvaardigde opzegvergoeding, dewelke door de Dienstverlener begroot en geconcretiseerd zal worden in de tussen Partijen afgesloten Overeenkomst.
Indien deze opzegvergoeding evenwel niet begroot zou worden in de Overeenkomst, stemt dit bedrag overeen met de prijs van de reis
In dit laatste geval zal de Dienstverlener, op uitdrukkelijk en schriftelijk verzoek van de Cliënt, toelichting verschaffen bij het bedrag van de door de Dienstverlener gevorderde opzegvergoeding(en).
21.4. Indien een van de reisdiensten niet conform de hiertoe afgesloten Overeenkomst wordt uitgevoerd, zal de Dienstverlener trachten de niet-conformiteit te verhelpen.
De Dienstverlener is hiertoe evenwel niet gehouden indien het onmogelijk is om de niet-conformiteit te verhelpen of indien dit onevenredig hoge kosten voor de Dienstverlener met zich zou meebrengen, hierbij rekening houdende met de mate van niet-conformiteit en de waarde van de betreffende reisdiensten.
21.5 De Cliënt heeft recht op een passende schadevergoeding van de Dienstverlener voor alle schade die hij of zij oploopt als gevolg van de non-conformiteit.
De Cliënt heeft evenwel geen recht op deze schadevergoeding, indien de Dienstverlener onverwijld aantoont dat de niet-conformiteit te wijten is aan de Cliënt, aan een derde die niet bij de uitvoering van de in de overeenkomst begrepen reisdiensten is betrokken en de niet-conformiteit niet kon worden voorzien of voorkomen of in geval van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.
21.6 De Dienstverlener, in haar hoedanigheid van organisator van een pakketreis, biedt passende bijstand aan de Cliënt die in moeilijkheden verkeert en dit door middel van nuttige informatie te verstrekken over medische diensten, plaatselijke autoriteiten en consulaire bijstand en zal tevens de Cliënt helpen bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van andere reisarrangementen.
De Dienstverlener heeft het recht om een redelijke vergoeding te vragen van de Cliënt voor het verlenen van deze bijstand, in geval de moeilijkheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid in hoofde van de Cliënt. De vergoeding zal niet meer bedragen dan de werkelijke kosten gedragen door de Dienstverlener.
21.7 De Dienstverlener kan in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor boekingsfouten die te wijten zijn aan de Cliënt of die door onvermijdbare en buitengewone omstandigheden werden veroorzaakt.